Sidor

tisdag 2 augusti 2011

Olika val

Ibland reflekterar jag över hur jag ibland kan känna ett krav, från egentligen ingen alls, men kanske mest från mig själv att saker och ting ska vara på vissa sätt. Jag kan få för mig att köper jag ett hus skall det stylas och pimpas bara för att och livsstilar kopieras så att jag lättare kan passa in. Passa in i andras liv. Men sanningen är att det är ju endast i mitt liv jag behöver passa in och energin behöver därför läggas på att samla mod till att göra, tycka och tänka det jag själv värdesätter och uppskattar. För mitt liv är bara mitt och bara jag vet bäst vad jag mår bra av och om jag sen passar in eller ej borde vara oväsentligt. Huvudsaken är att de dagar jag fått att förvalta blir allt det jag drömt om och mycket mer! Det är lycka och livskvalité.
Då spelar det ingen roll ifall jag har en omodern stil eller om huset tar lång tid att renovera klart. Huvudsaken är ju att jag och min familj får leva vår dröm.

Älskar att följa bloggar där människor vågar. Vågar leva det de drömmer om och stå för de ideal de satt upp.
Det här inlägget gav mig energi att våga. Läs och bli inspirerad du också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så sant Sara! Något att påminna sig om med jämna mellanrum! Kram anso