Sidor

fredag 18 februari 2011

Paus

Torsdagkvällar är min oas, den dära timmen då jag får gå och träna.
Missar eller slarvar jag med den timmen blir jag sedan helt odräglig att leva med. Det har blivit en god vana och det är jag glad för.


Igår var jag på ett intervall/flex pass.
Det bygger på att man intervalltränar 35 minuter och flexibilitetstränar 25 minuter. En bra kombination om du frågar mig.
Mannen som ledde passet igår var helt galen.
Mitt i situpsdelen fick han alla 50/60 pers som va där att sjunga med i full hals, mitt i den ansträngande intevallpasset!
Jag skrattar!
Det är friskis det!
Inga pretantioner på att vara bäst utan träning ska vara roligt.
Det är just vad det är det!
Kul, och får man dessutom sjunga glömmer man allt det andra för en stund!
En guldstund och nu är jag en lite drägligare person att leva med ända till nästa torsdag!

Inga kommentarer: