Sidor

söndag 20 februari 2011

Lärdomar

Veckan rasade igång med att vi tittade på ett hus och skrev kontrakt ett dygn senare.

Drömmen jag har burit på sen tidiga tonår verkar sakta ta form.
Jag är så fantastiskt välsignad och blir ständigt påmind om hur Han har omsorg om sina små.
Tomhänt kommer jag till honom och han ger av sitt överflöd.

Därför har jag lärt mig jättemycket den här veckan om:

-Hur ett husköp går till irl.
-Hur saker och ting kan lägga sig tillrätta bara från en dag till en annan.
-Arkitetvännen har visat mig planritningar i alla möjliga skepnader och av henne har jag lärt mig en massa om just ritningar över områden och byggnader. Även om bygglov. Bra.
-Jag har fått ett jobb och lärt mig att förtrösta ännu en gång.
-Jag har även fått otroligt mycket mer tålamod av en vecka hemma med sjuk unge.
-Börjar så smått även lära mig mer och mer om kök, material, kaminer och smarta lösningar.

Inser att våren kan bli hur fin som helst och rolig.
Vet att jag är lycklig och att det kommer att bli jätte bra!

Inga kommentarer: