Sidor

torsdag 10 september 2009

Kräftkok.

Förra fredagen kokades det kräftor inte i mitt kök men i en väns.
Måste erkänna att jag kände mig lite rädd för detta projekt då dessa varelser skall kokas levande och man fullkomligt känner sig som en mördare. Att ta dessa små rackare och stoppa ner dem i kokande vatten kändes grymt till en början, men sen vande jag mig och det blev fascinerande att se de grå kräftorna skifta färg och bli röda och fina.
Väldigt enkelt. Jag som trodde det va svårt.
I lagen var det dillkronor, morot, lök och en massa grovt salt. Nada mas. Sen så skall de bara dra i lagen och gotta till sej efter ca 15 minuters kokning.
ag måste erkänna att det sen kändes och smakade mycket bättre att äta sina egna kräftor än de man köper i frysdisken från turkiet.
Första men inte sista gången...

Inga kommentarer: