Sidor

fredag 17 februari 2012

Hej Fredag!


Tillåter mig att muta den stora lilla tjejen med film, söver samtidigt den andre.
När lugnet lagt sig unnar jag mig nya numret av lantliv, en god kopp java (tretåren den bästa är) och några marianne. Smyger så försiktigt jag kan (för att inte störa lugnet) upp i fönsterbänken, ser ut på februarisolen, smuttar på mitt kaffe, bläddrar i magasinet, tänker en tanke och välkomnar Fredagen samtidigt som jag suger på min hårda mintkaramell.
En paus, välbehövlig, mitt i småbarnsstressen.
Önskar mig en helg med fler såna stunder, och detsamma önskar jag dig; älskade läsare!

3 kommentarer:

Natta sa...

Puss!!

Anonym sa...

Mmmm....tar med mig känslan hem till min egen lägenhet. Där det råder flyttstök efter att ha flyttat in ganska nyss. Men som du säger, man måste kunna ta vara på de där stunderna.

Köper med mig hem lite tulpaner och lovar mig själv att ta flera JAVA-pauser i helgen : )

Ha en fin helg/ kram Jossan

sara sa...

Jossan!! Hade jag varit närmre hade jag önskat att jag kunde komma till dej med inflyttningsblommor och choklad!