Sidor

onsdag 8 februari 2012

Chokladkaka de Luxe!



Såhär ser det ut efter att jag fått bjuda på den BÄSTA kladdkakan ever!
Mörk, chokladig och så perfekt kladdig att det är läskigt.
Perfekt kalla vinterdagar när soffans hörn lockar mer än kylan ute.

Här kommer receptet.

200 gram smör smältes och svalnar.
Blanda 4 dl socker i smöret.
Tillsätt
-2 dl kakao
- 2 tsk vaniljsocker
- 1,5 krm salt
-4 ägg, ett i taget
-2,5 dl vetemjöl

Blanda till en slät smet.
Grädda i ugnen 15-18 minuter på 175 grader.


Mumsfilibabba!!

2 kommentarer:

fruHörnmark sa...

Så bra att du är tillbaka igen! Heja dig!
...blir allt lite sugen på att testa den där kladdkakan också, fast jag vet ju redan innan att den aldrig kommer bli så där som du beskriver den...så jag nöjer mig nog med att drömma om hur den smakar.. :)
Eller kanske väntar tills du har ditt eget lilla hak där man kan köpa å smaka istället :)

Sara sa...

Eller kom hit så ska jag baka en åt dig!!