Sidor

onsdag 7 september 2011

tentaångest...

...är aldrig rolig.
I onsdags kämpade jag återigen med en tenta som vilar likt en förbannelse över mig.
Blev otroligt överasskad och glad över att en bekant till mig kom till lunchen med en vimpel med min första bokstav på! (+ en egengjord hejjaramsa!)
Nu är min fråga- har ni någonsin mött på en sån vänlighet!?
Det peppade såklart. (Vet ej om det hjälpte provresultatet)
Men vimpeln kommer att sparas under hela uppsatstiden jag har framför mig. Som en påminnelse om att det inte är det stora som räknas, utan det lilla gör en minst lika glad, förvånad och tacksam över att det finns människor som bryr sig.
Tänk att så lite kan göra så stor skillnad.
Ta med dig det och kanske blir det en utmaning för dej att hänga en påse bullar på grannens dörr eller att erbjuda platsen på bussen åt någon som bättre behöver den!
Mer vimplar åt folket!!

Inga kommentarer: