Sidor

torsdag 24 mars 2011

Otacksamma onge!

Ibland när jag funderar så slår det mig att jag ofta tar allt i livet för givet. Eller i allafall otroligt mycket.
Nu när våren är på väg och värmen börjar komma mer händer det att jag promenerar mer och det gör att jag blir sugen på nya skor. Funderade seriöst häromdagen på att införskaffa nya vårskor. Till en kväll häromveckan då min käre man som höll på att städa bad mig ifall jag kunde tänka mig att rensa bland mina skor i hallen... (vi har en mycket liten hall så rensning krävs då och då, helt förståeligt)
Jag blev dock lite irriterad och hävdade att några par skor måste man ju få ha framme. Han replikerade sonika, att 13 par skor kanske är lite mycket att ha i hallen på en gång.
OJ! 13 par skor. Jag hade inte ens reflekterat över hur många jag har. Så att köpa nya nu kan vara lite overkill. Kanske ska skänka pengarna till Japan eller Libyen eller bjuda någon som inte har råd på en god lunch.
Oj vad jag är en bortskämd onge ibland och jag reflekterar inte ens över det!

Vi har det enna för bra i vårt land.
En tankeställare blev det allt.

En annan tjej Emelie skriver om något tänkvärt i sin blogg. Läs här!!!

Vår röriga hall.

Skor som fått vingar!

Inga kommentarer: