Sidor

onsdag 23 februari 2011

Praktik

Jag är just nu inne på min andra praktikvecka på ljungarumssokolan här i Jönköping.
I och med att det är min slutpraktik förväntas jag ta över all undervisning som min handledare brukar ha.
För min del innebär det svenska i två klasser x 2.
Engelska i 5 olika klasser x 3.
Det i sin tur betyder att jag behöver planera och hålla i oändligt många lektioner ( med mina mått mätt) och framför allt lära mig sjukt många namn. Närmare 100 stycken.
Det gör att hjärnan går på högvarv och kreativiteten tar stryk.
Därför blir det inte så många bilder och mysiga inlägg igår, idag och imorgopn.
Men det kommer för den som håller ut, för jag samlar på bilder.

Just nu pustar jag ut med en kopp vaniljglass och smulad oreokaka (hemgjord) med nonstop + espresso.
Det ni! Det går inte av för hackor.
Receptet kommer en annan dag på kakorna och för den som inte har provat att äta glass i mugg, gör omedelbart ett försök. Mycket godare än i en skål.

Inga kommentarer: