Sidor

söndag 30 januari 2011

Veckans nya

Vill att varje vecka skall medför mig något nytt. Exempelvis en ny upplevelse eller kunskap. "Man lär så länge man lever" heter det så fint och det vill jag ska vara verklighet i mitt liv.
Varje söndag lägger jag ut veckans lärdom/ar. Bara för att du som läser kanske skall bli inspirerad eller intresserad att få göra samma sak. Jag tycker att varje människa lever så otroligt intressanta liv. Varje person har något att bidra med. Jag tänker att det ofta glöms bort. Det känns dessutom fint att kunna stanna upp någon gång varje vecka för att få reflektera över tiden som är nu. Det är något jag behöver bli bättre på och göra mer. Därför har jag bestämt mig för att göra det här, för då blir det kanske av...


Den här veckans lärdomar är:


-Jag åt min första veganluch i tisdags. Det var både gott och slog hål på en del av mina myter om att vegan hak/mat är på ett visst sätt. Kan verklgen tänka mig att käka lunch på det stället igen. Hade dessutom sällskap av min nyfunne vän arkitekten.
-Hon lärde mig en massa saker som man ska tänka på när man köper hus. Tex. är det viktigt att undersöka om det finns några gamla "fuskbyggen" på huset. För ifall det finns det så kan man få betala dyra pengar och bli nekad bygglov.
-Jag har börjat sätta mig in i den nya skolreformen och inser att det kommer att bli kaos! Men mer om det kanske en annan gång.






Vättern och piren (Jönköping) i vinterskrud.

Inga kommentarer: