Sidor

torsdag 18 juni 2009

Ny start.

Tänkte ändra profil på min alltför längesedan skrivna blogg. Eftersom ja pysslar en del i mitt kök, hem och med garn, tänkte jag här dela med mig av det jag gör.
Får själv ofta inspiration då jag läser om nåt eller är i en miljö som ger tankar, tips och idéer.

I helgen plockade vi lite fläderblommor och kokade saft av dem. Fick ett tips som jag nu testat att ta vara på citronerna (som annars bara slängs bort) och koka marmelad av dem. Sålunda gjorde jag ikväll å det återstår nu att se hur de smakade. Återkommer med resultatet.

Vidare provade jag på att göra egen färskost och här kommer ett litet recept.

5 dl filmjölk värms till 50 grader.
1 dl gräddfil blandas i.
Låt stå och rinna av i kaffefilter i 5 timmar.
Smaksätts sedan med färska kryddor, salt och peppar.

Jag tog gräslök från landet och vitlök! Inte illa. Särskilt på nybakt hasselnötsbröd.
Mmm...