Sidor

tisdag 17 juni 2008

Trash

Vaknade halv elva, gulp, alldeles försent men ganska så skönt. Fick tipset av en blivande 2 barnsmor att ta vara på sovmornar nu, för sen kommer de allt för sällan.
Så man kan väl säga att det va det jag gjorde idag. Än så länge är pysen tvingad att ha min dygnsrytm. Ska utnyttja det.
Kollade på Oprah till frullen och det handlade om personer som samlar på sig saker. Det blir som en besatthet att man måste handla för att det är billigt osv. I själva verket handlar det om att man försöker fylla ett tomrum på insidan med prylar. Detta blir ett ekorrhjul och man mår sämre och sämre istället för bättre av det.
Kvinnan det handlade om i programmet hade samlat på sig så mkt att det fyllde 3 våningar på ett hus. Högar som låg i 1,5 meters drivor. Helt galet.
Det va som en labyrint därinne.
Såklart börjar jag analysera mig själv och undrar om jag är i riskzonen. Kom fram till att jag nog inte är det, men för säkerhets skull ska jag ta tag i de där skolpappershögarna som ligger och skräpar idag.
Tänk, då fick jag nåt att göra av denna dagen oxå. Tack Oprah!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att hitta din blogg, hade ingen aning om att du b§loggade. Och något vi heller inte hade en aning om är kickboxaren i magen! Stort grattis!

När är det dags?

Kram!
/Emma

Sara Selero sa...

Ojdå... snacka om att vi hörs sällan... I oktober blir det och det känns som en evighet!
Lycka till me huset!