Sidor

lördag 28 juni 2008

en av de sista pusselbitarna på plats.

Sen vi flyttade hit för snart ett år sen så har vissa detaljer i vårt liv varit temporära lösningar. Som att Reims jobbade på 3, lägenheten vi bor i va praktisk för vår hyresgäst, vänner- finns de i Jönköping för oss?
Nu snart ett år senare har Reims hittat ett bra, roligt, stimulerande jobb med fast lön.
Vi är omgivna av underbara vänner som är till stor välsignelse för oss.
Nu i går lades den sista pusselbiten på plats, då vi länge letat ny bostad.
(Dessa 3 trappor utan hiss tar knäcken på mina svullna ben)
Vår nya adress kommer att vara i en stad i staden, mitt i city. En blå dröm från sekelskiftet.
Två väl fungerande kakelugnar! (Ved ngn)
Diskmaskin.
Liten trädgård.
Högt i tak, stora fina fönster.
En lägenhet med 10 min till skola och jobb. 5 min till city.
2 minuter till bibblan. (mitt nya favvo häng)
15 minuter gång till A6 och IKEA.
2 fina sjöar alldeles runt knuten att gå runt och bada i.
Hyran, ja den är lägre än den vi har nu.
Kan det bli mkt bättre?!
Vi har hittat vår dröm och förblir nog hyresgäster ett bra tag till...
Tack Gud för att du bryr dig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vad schysst det låter! Vilken drömlägenhet...
...GRATTIS SARA, REIMER & PYRET!!
Är så glad för er skull!!
KRAAAAAAAAAAAAM!!

Anonym sa...

haha...najs att du oxå hittat det bästa stället att hänga på - även jag är stammis på biblioteket!!

Sara Selero sa...

MMM... Bibblan är helt klart underskattat!

Aleks sa...

Grattis till lägenheten! Ni kommer att trivas!