Sidor

torsdag 21 februari 2008

Uppe innan tuppen!

Tenta dag och med tanke på att jag föredrog promenad med Fia längs vättern igår framför Old English texterna så borde jag har varit mer nervös.
Fann rätt snart att tentan va 1x2 frågor och tog 30 minuter att göra. Puiuh!
Skönt tycker jag med lärare som inte ska va så himla över pretto hela tiden och att en tenta ska ta 4 timmar att göra. Jag får en känsla ibland att en del inte tycker det är ett riktigt test om man inte svettas blod. Jag kan hålla med om det till viss del att högskolan inte får vara för slapp.
Men jag skulle aldrig plugga mindre till en tenta i vilket fall och det är ju i minnet det ska leva kvar. Inte på tentapappret.
Så dagens ros går till M! Tack för en skön tenta.
Resten av dagen ska spenderas vid skurmoppen, bakkaveln och jag får inte missa Gilmore Girls! Kanske kan ja klämma in e promenad och mejla iväg uppsatserna oxå. Kan jag vidare få in en sommarjobbsansökan är dagen gjord!
Väljer att tänka de goda, ljusa framtidstankarna idag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag läst dina bloggar. Jag vill också baka :p Din bloggsida är mycket finare...tror att jag ska byta till den /Cory

Anonym sa...

Härliga kluriga tankar! JOssan

Anonym sa...

Hej! Även jag har hittat hit. Hoppas läsningen går bra. Har du knäckt dikten än då? Inget jag läste på en kvart direkt. här har du förresten länken till mig. Nu har jag börjat komma igång lite med bloggeriet. Vi ses /Jessica
http://2008.tradgardsblogg.se/